چرا باید از چت بات ها استفاده کنیم

دلایلی که صاحبان کسب و کارها را مجاب میکند تا از چت بات ها استفاده کنند

     امروزه اعتبار کسب و کارها به کیفیت ارائه خدمات به مشتریان بستگی دارد .  تصور اینکه مشتریان ناراضی ، از خدمات و یا محصول شما دوباره استفاده کنند بعید به نظر می رسد . به همین دلیل است که کسب و کار ها باید از هر فرصتی برای ارائه بهترین خدمات استفاده کنند . یکی از بهترین راه ها برای تحقق این امر ، آنست که خدمات کاربری توسط چت بات ها به صورت خودکار ارائه شود . در این نوشته ، قصد دارم 6 دلیل برای اثبات این ادعا ، عنوان کنم و مزایای بلند مدتی را که ممکن است در کسب و کارها به ارمغان بیاورد شرح دهم .

مزایای استفاده از چت بات ها در تیم پشتیبانی کاربران

1. پاسخگویی سریع

چت بات ها بی حوصله نیستند ، تنبلی نمی کنند  ، پرخاشگر نیستند و شکست عشقی نمی خورند ! بنابراین مهم نیست ساعت 4 بعد از ظهر است یا 2 نیمه شب ؛ سریعا مسائل را حل می کنند . این ویژگی به شما اجازه می دهد ، کیفیت ارائه خدمات را بهبود بخشید و کاربران را راضی نگه دارید . به بیان ساده تر امکانی فراهم می کنند برای ارائه خدمات در هر بازه زمانی و هر نوع کاربر یا مشتری .

2. کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری

چت بات ها می توانند برای حجم گسترده ای از درخواست های مشابه ، پاسخ مناسب داشته باشند . در صورتیکه شنیدن درخواست های تکراری برای اپراتور انسانی ممکن است خسته کننده باشد . علاوه بر این چت بات ها در مقایسه با اپراتور انسانی ، زمان زیادی برای پیدا کردن پاسخ نیاز ندارند . این باعث می شود تا زمان خدمت رسانی و هزینه های عملیاتی تا بیش از 50 درصد کاهش یابد . به عنوان مثال شرکت Globe Telecome که ارائه دهنده اصلی خدمات مخابراتی در فیلیپین است ، توانست با استفاده از همین نوع خدمات رسانی ، رضایت مشتریان را تا 22 درصد افزایش دهد .

3. خطاهای کمتر

در قیاس با اپراتور انسانی ، چت بات ها در هنگام ارائه خدمات به کاربران خطاهای کمتری مرتکب می شوند . اما دلیل این اختلاف در بروز خطا چه می تواند باشد ؟ چت بات ها از طریق پردازش و آنالیز پرسش های کاربران و انطباق آن ها با الگوهای پیشین ، پاسخ های مفید و دقیق را انتخاب می کنند . به بیان دیگر حافظه ی چت بات ها ، احتمال کج فهمی منظور کاربر و ارائه راه حل نادرست را به حداقل کاهش می دهد .

4. افزایش مشارکت مشتری

چت بات ها این امکان را فراهم می کنند تا مکالمه ای را با هر کاربری در هر زمینه ای و هر زمانی برقرار کند و در تعاملاتی دوستانه با مشتری شرکت می کنند . به علاوه در کمترین زمان اطلاعات لازم را می دهند . به این ترتیب کاربر را با اطلاعات غیر ضروری آشفته نمی کنند . در واقع هر زمان کاربران قصد برقراری مکالمه داشته باشند ، چت بات ها اعلام آمادگی می کنند .

5. تعاملات پی گیرانه

در اغلب مواقع شرکت ها در تعامل با کاربر منفعل هستند . به عبارت دیگر آنها بیشتر پاسخگوی سوالات هستند تا اینکه آغاز کننده مکالمه باشند . چت بات ها مکالمه را شروع می کنند و اطلاعات فروش ، تبلیغات ، تصاویر محصولات ، مقایسه کیفیت و قیمت ، مطالب وبلاگ ، آموزش های ویدیویی و حتی پیشنهاد مناسب را به کاربران ارائه می دهند .

6. رسیدگی به معاملات ساده

چت بات ها می توانند طیف وسیعی از معاملات ساده را انجام دهند . مثلا برخی ربات های تلگرامی به کاربران امکان انتقال پول ، خرید بلیت هواپیما یا قطار ، رزرو اتاق هتل ، خرید کتاب و مواردی از این دست می دهند . به خصوص در صنایع خرده فروشی . مثلا Whole Foods Market  یک فروشگاه زنجیره ای غذای سالم در ایالات متحده ، از چت روم برای کمک به مشتریان در یافتن نزدیک ترین فروشگاه استفاده می کند .

کلام آخر

     امروزه رقابت اصلی کسب و کار ها در نحوه پشتیبانی و کیفیت ارائه خدمات تعریف می شود . از طرفی جذب و حفظ تیم پشتیبانی فعال و کارآمد نیز با چالش هایی مانند افزایش هزینه ها همراه است . در این میان استفاده از چت بات ها مقرون به صرفه و جوابگو است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *