پلتفرم گفتگوی آنلاین و ارتباط با مشتریان

 

امروزه اهمیت پشتیبانی مشتریان و خدماتی که کسب و کارها در این زمینه ارائه می دهند نه تنها بر کسی پوشیده نیست ، بلکه اغلب کسب و کارها به دنبال افزایش کیفیت ارائه این پشتیبانی هستند . کیفیت پشتیبانی مشتریان زمانی ارتقا می یابد که در خلال ارتباط و گفتگو با کاربران ، تیم پشتیبانی فراتر از انتظار مشتریان عمل کند و برای آنها جالب توجه باشد . بسیاری از کسب و کارها ، با ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان ، باعث افزایش رضایتمندی آنها می شوند و اعتمادشان را جلب می کنند . نتیجه این جلب اعتماد ، تبدیل بازدیدکنندگان ناشناس به مشتریان همیشگی خواهد بود . در غیر اینصورت ، کاربران بدون برقراری ارتباط ، شما را ترک خواهند کرد .

مقدمه

هر کسب و کاری برای برقراری ارتباط با مشتریان ، مدیریت این ارتباط و ارائه خدمات پشتیبانی خود ، به ابزارهایی برای ایجاد تعامل و برقراری مکالمه با مشتریان نیاز دارد . برخی از کسب و کارها از پشتیبانی تلفنی و برخی دیگر از پشتیبانی ایمیلی  استفاده می کنند و خدمات خود را ارائه می دهند . در این میان مدیران هوشمندی نیز هستند که پشتیبانی تلفنی را وقت گیر و پشتیبانی ایمیلی را کُند و بی فایده می دانند و با استفاده از گفتگوی آنلاین ، دسترسی سریع و آسانی برای مشتریان خود فراهم می کنند و در نتیجه این سرعت و سهولت ، تجربه ای به یاد ماندنی برای مشتریان رقم می زنند .

سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین (Live Chat)  چیست ؟

سیستم گفتگوی آنلاین یا سرویس چت آنلاین ، ابزاری ارتباطی است که به سایت شما افزوده می شود و امکان برقراری گفتگوی آنلاین مشتریان با اپراتورهای تیم پشتیبانی را فراهم می کند . در طول این مکالمات مشتریان می توانند سوالات خود را بپرسند و اطلاعات مورد نیازشان را از اپراتورهای تیم پشتیبانی ، به سرعت دریافت کنند.

3 دستاورد ارزشمند سرویس چت آنلاین برای پشتیبانی مشتریان

  1. پشتیبانی مشتریان از طریق سرویس چت آنلاین ، سرعت پاسخگویی را افزایش می دهد .

مزیت اصلی سرویس چت آنلاین بر دیگر ابزارهای پشتیبانی مانند تلفن و ایمیل ، سرعت پاسخگویی است . تماس تلفنی اغلب تجربه ای خسته کننده است : گاهی خط اشغال است و گاهی کسی پاسخ نمی دهد . ایمیل ها نیز ارتباطات را با تاخیر برقرار می کنند . عمده مشتریان به ایمیل ها ، مخصوصا ایمیل های تبلیغاتی ، پاسخ نمی دهند . سیستم گفتگوی آنلاین یا سرویس چت آنلاین با هدف پیام رسانی فوری ساخته شده است . بنابراین مشتریان می توانند به اختصار مشکل خود را شرح دهند و پاسخ خود را به سرعت دریافت کنند . اکثر سرویس های چت آنلاین ، اپراتورها را قادر می سازند تا پیش نمایشی از آنچه مشتریان می نویسند ، ببینند . بنابراین اپراتورها قادر به ارائه پاسخ ، بلافاصله پس از مطرح شدن درخواست ، هستند ؛ این یعنی پاسخگویی سریع .

  1. پشتیبانی مشتریان از طریق سرویس چت آنلاین ، هزینه ها را کاهش می دهد .

عمده ابزارهای پشتیبانی مشتریان از جمله سرویس چت آنلاین نیاز به نیروی انسانی دارند . با این حال مزیت قابل توجه سیستم های گفتگوی آنلاین عملکرد چند جانبه آنهاست . به این معنا که اپراتورهای پشتیبانی می توانند بین پنجره های چت آنلاین سوئیچ کرده و همزمان به چندین مکالمه رسیدگی کنند.

 

 

بنابراین ، کسب و کارها  می توانند با استفاده از این سیستم برای برقراری ارتباط با مشتریان ، هزینه های نیروی انسانی و زمان پاسخگویی را کاهش دهند . هم چنین حذف هزینه هایی مانند تجهیزات گران قیمت دستگاه های تلفن نیز راه را برای رسیدن به پشتیبانی ارزان سایت هموار می کند .

  1. پشتیبانی مشتریان از طریق سرویس چت آنلاین ، برقراری ارتباط با مشتریان را آسان تر می کند .

مشتریان شما نمی خواهند مدام شماره گیری کنند ، گزینه های عددی را دنبال کنند و یا فرم های مربوط به مشخصات را در وبسایت پر کنند . تحقیقات Forrester نشان می دهد که داشتن امکان چت آنلاین روی وبسایت در هنگام خرید ، برای 44 % مشتریان ، فوق العاده مهم است .  علاوه بر این مشتریان از طریق سرویس چت آنلاین ، با اپراتورهای تیم پشتیبانی ، آسان تر ارتباط برقرار می کنند ؛ چرا که در هر زمان قادر به دریافت خدمات دلخواه خود هستند .

کلام آخر

سیستم گفتگوی آنلاین یا سرویس چت آنلاین ، بهترین ابزار برای تیم پشتیبانی کسب و کارهای ممتاز و پیشرو است . در محیط چت آنلاین ، اپراتورهای تیم پشتیبانی می توانند سرعت برقراری ارتباط با مشتریان را افزایش دهند و علاوه بر ارائه خدمات و معرفی محصولات ، بازخوردهای مشتریان را دریافت و تحلیل کنند . با استفاده از این سیستم برقراری ارتباط با مشتریان ، می توان بازدیدکنندگان ناشناس را تبدیل به مشتریان همیشگی کرد و در حین برقراری گفتگو با کاربران ، تجربه ای به یادماندنی و لذت بخش برای آنها رقم زد .

تجربه ی شما از برقراری ارتباط با سیستم گفتگوی آنلاین (Live Chat) چیست ؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *