سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین برای کسب و کارها

 

امروزه مشتریان و کاربران ارتباط زیادی با چت آنلاین دارند . در حالیکه بسیاری از صاحبان کسب و کارها هنوز نگاه متفاوتی به چت آنلاین یا سیستم گفتگوی آنلاین دارند . از نظر صاحبان کسب و کارها ، چت آنلاین فقط ابزاری برای برقراری مکالمه با مشتریان ، چیزی شبیه تلفن یا ایمیل ، است . در صورتی که واقعیت فراتر از این است .

مقدمه

چت آنلاین یکی از ابزارهای برقراری ارتباط با مشتریان است که می توان روی وبسایت قرار داد . این ابزار برای کسب و کارها امکان برقراری ارتباط با مشتریانی که نیاز به راهنمایی دارند ، فراهم می کند . علاوه بر این افزایش فروش ، تولید لید (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لید ، می توانید به مطلب “منظور از سرنخ یا لید (Lead) در بازاریابی و تبلیغات چیست ؟” مراجعه کنید) ، جلب توجه بازدیدکنندگان و ارائه چشم انداز درست به مشتریان ، از دیگر مزایای استفاده از سیستم گفتگوی آنلاین برای کسب و کارها است . هم چنین سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین قادر است منبع اطلاعاتی ارزشمندی درباره موقعیت فعلی کسب و کار را، در اختیار شما قرار دهد .

سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین چه کار می کند ؟

سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین روی وبسایت شما قرار می گیرد و امکان برقراری ارتباط با مشتریان را فراهم می کند . نکته ی قابل توجه ، تفاوت میان سیستم گفتگوی آنلاین با کانال های ارتباطی دیگر مانند تلفن و ایمیل است . یکی از ملاک های برتری سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین نسبت به تلفن و ایمیل سرعت برقراری ارتباط با مشتریان است . برتری دیگرسیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین نسبت به تلفن و ایمیل شناسایی مشتریان است . به این معنا که در ارتباط تلفنی و ایمیلی ، اپراتورهای تیم فروش یا پشتیبانی ، شناخت محدودی از مشتریان دارند و تقریبا نمی دانند با چه کسانی در حال مکالمه هستند. در حالی که ارتباط از طریق سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین تمام اطلاعات مورد نیاز را برای شناخت مشتریان از قبیل اطلاعات اولیه ، سوابق کاری و سلایق ، در اختیار کسب و کارها قرار می دهد .

سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین برای پشتیبانی مشتریان

بر اساس گزارش منتشر شده در وبسایت livechatinc.com ، با عنوان “گزارش پشتیبانی مشتری : آنچه پشتیبانی آنلاین را بی همتا می کند” ، از میان کسب و کارهایی که از سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین استفاده می کند ، 58 درصد برای فروش محصولات و پشتیبانی مشتریان ، 23 درصد فقط برای پشتیبانی مشتریان و 19 درصد فقط برای فروش محصولات از چت آنلاین استفاده می کنند . در این زمینه هم می توان سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین را با تلفن و ایمیل مقایسه کرد . از طریق سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین یک اپراتور می تواند با چندین مشتری به طور هم زمان ارتباط برقرار کند در صورتی که این امکان در پشتیبانی تلفنی و پشتیبانی ایمیلی وجود ندارد .

سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین برای فروش محصولات

یکی از اصلی ترین کاربردهای سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین  برای کسب و کارها ، فروش آنلاین محصولات است . سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین به افزایش فروش شما کمک می کند . می تواند در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری یا سی آر ام  و تولید سرنخ یا لید به کسب و کار شما کمک کند . می تواند مشتریانی را که سوالات خود را مطرح می کنند ، با سایر محصولات کسب و کار شما آشنا کند . این امکانات کارامدی و سودمندی سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین را برای کسب و کار شما ثابت می کند .

کلام آخر

همانطور که گفته شد ، سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین چیزی فراتر از ابزار برقراری ارتباط با مشتریان است . سیستم گفتگوی آنلاین یا چت آنلاین کیفیت پشتیبانی مشتریان و رضایتمندی مشتریان را از کسب و کار شما ، افزایش می دهد . بنابراین می توان نتیجه گرفت پیشرفت کسب و کارهای رو به رشد ، در گِروی استفاده درست از سیستم گفتگوی آنلاین است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *