پشتیبانی کاربران ، 3 تکنیک ویژه برای ایجاد تجربه ای موثر

پشتیبانی کاربران ، چیزی فراتر از برقراری ارتباط از طریق تلفن است . پاسخگویی به درخواست های ایمیلی ، مکالمات چت آنلاین و شبکه های اجتماعی که مهم ترین کانال های ارتباطی هستند ، نیز در ردیف وظایفی است که به تیم پشتیبانی کاربران محول می شود .

هدف اول پشتیبانی کاربران آسان سازی برقراری ارتباط با کاربران و ایجاد تجربه ای سودمند برای مشتریان است . ارائه تجربه سودمند و ماندگار ، مطالبه جدی کاربران و مشتریان است که بسیاری از کسب و کارها در صدد پاسخگویی به آن هستند .

برای بهبود این فرآیند ، از میان تکنیک های متعدد ، می توان سه تکنیک زیر را استفاده کرد :

1. اولویت بندی ارتباطات کاربران

مهم نیست که تعداد مشتریان یا حجم معاملات کسب و کار شما چقدر است ؛ برقراری ارتباط مشخص با کاربران یا مشتریان نکته حائز اهمیت است . چرا که کاربران بیش از توجه به کیفیت محصولات ، به کیفیت خدمات و پشتیبانی کسب و کار شما اهمیت می دهند . علاوه بر این رضایتمندی بیشتر مشتریان به کسب و کار شما اعتبار می بخشد . بر اساس گزارش پایگاه Gallup ، کسب و کارهایی که بر مشارکت مشتری در فعالیت های خود تمرکز دارند ، 85% عملکرد بهتری نیز در فروش دارند .

2. شناسایی کاربران هدف

برای شناسایی دقیق کاربران ، بهتر است از طریق ایجاد روابط و تعاملات مستحکم با کاربران اقدام نمود و در این فرآیند ، می توان بهترین مشتریان را شناسایی کرد . به منظور بهبود تجربه خدمات مشتری ، شما باید بدانید که هر کدام از مشتریان شما از چه نظر حائط اهمیت هستند و چگونه تصمیم می گیرند . این اطلاعات ، به شما کمک می کند مشتریان خریدار خود یا کاربران هدف را شناسایی کنید .

3. ترسیم فرآیند خرید کاربران

هنگامی که درک عمیقی از کاربران ایده آل خود داشته باشید ، می توانید آنچه که برای کاربران شما اهمیت دارد و هم چنین معیارهایشان برای انتخاب و خرید را بشناسید و بر اساس این شناخت ، اقدامات آنها را تجزیه و تحلیل کنید . جمع آوری داده های بیشتر درباره کاربران فعلی ، شناسایی و ترسیم مراحل کلیدی فرآیند انتخاب و خرید مشتریان را آسان تر می کند .

کلام آخر

پشتیبانی کاربران ، علاوه بر اینکه ضرورت اجتناب ناپذیری برای دستیابی به رضایتمندی بیشتر است ، یکی از معیارهای سنجش اعتبار هر کسب و کار نیز می باشد . بنابراین یکی از مهم ترین اهداف کسب و کارها برای پیشرفت روزافزون ، داشتن یک تیم پشتیبانی منظم ، متخصص و هماهنگ است . تکنیک های متنوعی برای رسیدن به چنین تیمی شناسایی شده است در این مطلب به 3 تکنیک مهم اشاره شد . در مطالب بعدی به دیگر تکنیک های کاربردی برای بهبود عملکرد تیم پشتیبانی خواهیم پرداخت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *