چت بات ها چگونه به پشتیبانی کاربران کمک می کنند ؟

پیام رسانی متنی ، همچنان به عنوان رایج ترین شکل برقراری ارتباط شناخته می شود . تا آن جا که امروزه طیف قابل توجهی از تعاملات مربوط به پشتیبانی مشتریان ، بر استفاده از چت بات ها متمرکز است .

سیستم گفتگوی آنلاین ، بستری فراهم می کند تا چت بات ها با کاربران به گفتگو بپردازند . این گفتگو از حیث تنوع ، دامنه ی گسترده ای در بر می گیرد ؛ از سرگرمی گرفته تا پرسش و پاسخ های تخصصی در زمینه های متعدد ، که امروزه در پیام رسان های مختلفی مانند فیسبوک مسنجر ، تلگرام ، اسلک و … کاربرد دارد .

ویژگی قابل توجه چت بات ها ، توانمندی آنها در خوانش و تحلیل سوالات و درک اطلاعات مورد نیاز مشتریان است . این قابلیت ، نشان می دهد که حضور چت بات ها در تیم پشتیبانی مشتریان از همیت ویژه ای برخوردار است .

اما سوال این است که چه ویژگی های دیگری ، استفاده از چت بات ها را در زمینه پشتیبانی کاربران ، برای کسب و کارها ، مفید و موثر می کند ؟

پاسخگویی سریع ؛ چت بات ها قادر به ارائه سریع ترین پاسخ ها هستند

انتظار طاقت فرسا برای آماده شدن اپراتور و دریافت پاسخ ، بدترین کابوس هر مشتری است . چت بات ها همیشه آماده به کار هستند و می توانند با پاسخگویی به پرسش های متداول مشتریان ، بار سنگینی از دوش اپراتورهای تیم پشتیبانی بردارند . بنابراین هم سرعت پاسخگویی افزایش می یابد و هم اپراتورهای تیم پشتیبانی ، در صورت لزوم برای پاسخگویی به سوالات پیچیده مشتریان ، اقدام می کنند .

به عنوان مثال ، تصور کنید یکی از مشتریان می پرسد ” سفارش من کی حاضر می شود ؟ ” شما می توانید برای این پرسش رایج و متداول ، پاسخی تعیین و چت بات خود را برای پاسخگویی به این گونه سوالات آماده کنید .

استفاده آسان ؛ چت بات ها دریافت پشتیبانی را ساده تر می کنند

برای رسیدن به نتیجه دلخواه ، تلاش لازم برای پشتیبانی مشتریان ضروری است . مشتریان شما نمی خواهند مدام شماره گیری کنند و گزینه های عددی را دنبال کنند ، یا فرم های مربوط به مشخصات را در وبسایت پر کنند . تحقیقات Forrester نشان می دهد که داشتن امکان چت آنلاین روی وبسایت در هنگام خرید ، برای 44 % مشتریان ، فوق العاده مهم است .  علاوه بر این مشتریان با سیستم گفتگوی آنلاین راحت تر هستند . چرا که در هر زمان قادر به دریافت خدمات مورد نظر خود هستند .

پشتیبانی ارزان ؛ چت بات ها هزینه پشتیبانی کاربران را کاهش می دهند

عمده ابزارهای پشتیبانی مشتریان از جمله چت آنلاین نیاز به نیروی انسانی دارند . با این حال مزیت قابل توجه چت آنلاین عملکرد چند جانبه آنهاست . به این معنا که اپراتورهای پشتیبانی می توانند بین پنجره های چت آنلاین سوئیچ کرده و چندین مکالمه را همزمان انجام دهند . بنابراین ، شما می توانید هزینه های نیروی کار و زمان پاسخگویی را کاهش دهید . هم چنین حذف هزینه هایی مانند تجهیزات گران قیمت دستگاه های تلفن و شماره تلفن رایگان نیز چت آنلاین را ارزان تر می کند .

کلام آخر

بسیاری از افراد معتقدند چت بات ها پشتیبانی کاربران و خدمات مشتریان را متحول خواهند کرد . هم چنین چت بات ها می توانند با طراحی مکالمه ای خودکار ، کاربر معملی را به مشتری تبدیل کنند و فروش بیشتری برای کسب و کارها رقم بزنند . علاوه بر این ، پیشرفت های روز افزون این فناوری ، پیام آور قابلیت هایی شگفت انگیز ، در آینده ای نه چندان دور است که پا به پای رشد وگسترش خود ، می تواند یاری دهنده تیم پشتیبانی کسب و کارهای خرد و کلان باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *