استفاده از چت بات ، برای پشتیبانی آنلاین سایت

اگرچه بسیاری از کسب و کارها هنوز از ظرفیت چت بات ها بی اطلاع اند ، اما چت بات ها نقش پررنگ و بی بدیلی در بهبود و ارتقای کیفیت ارائه خدمات پشتیبانی مستریان ایفا می کنند . در سالهای اخیر محبوبیت چت بات ها ، به دلایل متعدد ، با رشد روزافزونی مواجه بوده است که جایگاه و اهمیتشان را بیش از پیش تثبیت کرده است .

چت بات ، اپراتوری کارآمد برای تیم های پشتیبانی کاربران

قابلیت های ویژه ی چت بات ها ، که بهره مندی از آن ها غالبا برای اپراتورهای انسانی غیرممکن است ، حضورشان در تیم های پشتیبانی را غیرقابل اجتناب می کند . به گونه ای که می توان گفت در حال حاضر (و عملا به هیچ وجه) جایگزینی برای آنها وجود ندارد . قابلیت های چت بات ها عمدتا متوجه ویژگی هایی است که باعث کارآمدی تیم پشتیبانی و در نتیجه ی آن افزایش رضایتمندی مشتریان و رشد جایگاه و اعتبار کسب و کار می شوند .

ویژگی های منحصر به فرد چت بات ها در جایگاه پشتیبانی کاربران

مشهورترین ویژگی چت باتها که بسیار شناخته شده نیز می باشد ، پشتیبانی همه روزه و 24 ساعته است . می توان حدس زد که ارائه این امکان توسط اپراتورهای انسانی ، صرفا از طریق افزایش نیروی انسانی و پشتیبانی اپراتور ها در شیفت های متعدد امکان پذیر است که طبعا هزینه های کسب و کار را افزایش می دهد . در صورتیکه استفاده از سیستم گفتگوی آنلاین از طریق چت بات ها ، با کاهش نیروی انسانی ، هزینه ها را تا حد زیادی کاهش می دهد . از طرفی چت بات ها از محدودیت های احساساتی اپراتورهای انسانی ( مثل خستگی ، عصبانیت ، کسالت و …) که غالبا نتیجه ای جز کاهش رضایتمندی مشتریان و به تبع آن افول اعتبار کسب و کارها ندارد ، مصون هستند . اما فارغ از قابلیت های این چنینی ، بد نیست به جنبه های دیگری از دستاوردهای چت بات برای کسب وکارها ، نگاهی مختصر بیندازیم :

1. ارتقای پشنهادات ویژه

عمده فروشگاه ها و کسب و کارها ، به مناسبت های مختلفی مانند تعطیلات سال نو و یا ایام خاصی از هر ماه ، اقدام به ارائه پیشنهاداتی ویژه می کنند . مثلا تخفیف های بهاره یا زمستانه . در طول این ایام خاص ، وب سایت و یا اپلیکیشن های کسب و کار شما ، با مشتریان زیادی (که عمده ی آنها برای نخستین بار به شما رجوع کرده اند) در تعامل است . بسیار خب ! برای جذب کاربران از طریق ارائه خدمات پشتیبانی مفید و موثر و علاقمند کردن آنها به محصولات و خدمات خود ،این بهترین فرصت است . با توجه به اینکه تیم پشتیبانی شما توانایی کنترل و هدایت تمامی این تعاملات را ندارد ، استفاده از چت بات راهکار هوشمندانه ای به نظر می رسد .

2. تولید لید و پرورش سرنخ

به طور خلاصه میتوان گفت پیاده سازی راهکارهایی که در پرورش سرنخ و تولید لید ، شمرده می شوند ، از طریق چت بات ها موثرتر است . اقداماتی از قبیل پاسخگویی فوری ، ارسال ایمیل های شخصی سازی شده ، تبلیغات در کانال های مختلف و … .

( جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مطلب ” تکنیک های پرورش سرنخ  ” مراجعه کنید . )

3. برقراری ارتباط درست با مشتریان مختلف

مسلم است که چت بات ها از طریق آموزش می توانند عمده مشکلات ابتدایی و سوالات پرتکرار را رفع کنند . اما با توجه به اینکه تعدادی از سوالات کمی پیچیده تر و خاص هستند ، برای برطرف شدن نیاز به بررسی دقیق تری دارند . چت بات ها در این موارد می توانند مشکل را شناسایی کنند و برای بررسی عمیق تر ، مورد را به اپراتور مربوطه گزارش کند و تعامل با مشتری را به او محول کند . اقداماتی از این دست هم مشکل را رفع می کنند و هم چنین با اتخاذ تصمیم درست و برقراری ارتباطی موثر ، مشتریان را سردرگم نکرده و منتظر نمی گذارند .

کلام آخر

در نهایت با توجه به آنچه گفته شد ، می توان ادعا کرد حضور چت بات ها در تیم های پشتیبانی روند رشد کسب و کارها را تسریع می کند . تنها اقدام لازم در این جهت بهینه سازی لحظه به لحظه چت بات و کارآمد کردن آن است . کافیست چت بات خود را درست آموزش دهید . در حقیقت سرمایه گذاری روی چت بات ها و اعتماد به ظرفیت های قابل توجه آنها ، پیشنهادی مناسب برای کسب و کارهایی است که سودای درخشش در سر دارند . چرا که مشتریان آینده کسب و کارها ، جوانانی هستند که با این فناوری سر و کار دارند .

منبع : chatbotsmagazine.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *