اهمیت سی آر ام (CRM) در تولید لید

مدیریت ارتباط با مشتریان یا سی آر ام ، در مرکزیت تمامی فعالیت ها و اقداماتی است که یک کسب و کار برای نگهداری مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید انجام می دهد . سی آر ام به کسب و کارها کمک می کند تا به سهم خود ارتباطی موثر و مفید با مشتریان خود برقرار و اعتمادشان را جلب کنند . از آنجا که اعتماد مشتریان کیفیتی است که مستقیما بر درآمد و سود کسب و کار تاثیرگذار است،سی آر ام استراتژی مدیریتی کارآمدی است که منجر به افزایش درآمد و سود کسب و کار می شود .

علاوه بر اینها مدیریت ارتباط با مشتریان یا سی آر ام فرآیندی آسان است . فرآیندی که در شبکه های متنوع مانند شبکه های اجتماعی ، وبلاگ ، ایمیل ، تماس تلفنی ، گفتگوی آنلاین و هر پنجره ارتباطی دیگری ، قابل پیاده سازی است .

در این مطلب ، به برخی از مزایای اصلی سی آر ام که منجر به افزایش بهره وری کسب و کارها می شود و استفاده از آن را ضروری می کند ، اشاره میکنم :

شناسایی

سی آر ام به کسب و کارها کمک می کند تا مشتریان خود را بشناسند . اینکه چه کسانی هستند و چرا کالا یا خدمات آنها را انتخاب کرده اند . همچنین می تواند اطلاعاتی را درباره تعداد دفعات و تاریخ خریدهای قبلی مشتریان را در اختیار مدیران قرار می دهد . این به کسب و کارها اجازه می دهد تا نیازهای مشتریان را پیش بینی کرده و آنها را تحقق بخشند . فرآیند سی آر ام با ساماندهی این اطلاعات ارزشمند درباره مشتریان ، میتواند مدیران را قادر به تصمیم گیری های درست کند .

سازمان دهی

سی آر ام به کسب و کارها اجازه می دهد با سازمان دهی و خودکارسازی برخی وجوه معین از اقدامات کسب و کارها ، کارآمدتر و هدفمندتر عمل کنند . همچنین با طبقه بندی اطلاعات مربوط به مشتریان ، فرآیند تجزیه و تحلیل و بازاریابی را برای کسب و کارها آسان تر می کند .

بهینه سازی

سی آر ام به کسب و کارها امکان بهینه سازی تعاملات خود با مشتریان را می دهد . این بهینه سازی از طریق ساده سازی بسیاری از تعاملات پیچیده در فرآیند ارتباط با مشتریان ، صورت می گیرد و موجب افزایش رضایت مشتریان و اعتبار کسب و کارها می شود .

کلام آخر

سی آر ام ابزاری فوق العاده است که به شرکت ها اجازه می دهد نه تنها رضایت مشتریان ، بلکه بهره وری و سود خود را نیز افزایش دهند . سی آر ام در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی قابل استفاده است . با توجه به اینکه شاخصه برجسته فرآیند سی آر ام ، شخصی سازی تعاملات مشتریان است که ، کمک شایان توجهی به افزایش اعتبار کسب و کارها می کند، عموم کسب و کارها می توانند از این فرایند برای بهبود عملکرد خود استفاده کنند و از نرم افزارهای سی آر ام بهره بگیرند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *